Monthly Archives: July 2017

New skills unlocked :)

Posted in 2017, Alfred, Juli 2017 | 2 Comments

Bilen på Coop

Då vi handlade igår så stod det en bil-kundvagn i kundvagnsparkeringen. Den brukar aldrig vara ledig. Så jag sade till Jimmy att det väl hade varit kul för Alfred att ta den. Det tyckte Alfred med 🙂 . Och Viktor, han … Continue reading

Posted in 2017, Alfred, Juli 2017, Syskonen, Viktor | 2 Comments

Söderåsen

För ett tag sen var vi på utflykt på Söderåsen ihop med Lena. Det var en regnig dag men det hindrade inte oss! Såhär peppade var killarna: Skäralid var vackert och stämningsfullt i regnet. Alfred, Lena och jag gick upp … Continue reading

Posted in 2017, Alfred, Juli 2017, Resebloggar, Utflykter inom Skåne, Viktor | Leave a comment

Kvinnaböske krog

När vi var på landet så passade Päronen grabbarna så att jag och maken kunde äta middag ihop 🙂 . Sköööönt! Bäst var efterrätten, hjortronparfait, som maken äter här. Och jag tyckte det var kul att få användning för min … Continue reading

Posted in 2017, Juli 2017 | Tagged | Leave a comment

Letar i kökslådorna

Viktor han ser köket som en stor lekplats, där han kan dra ut lådor och dess innehåll (och klättra upp i dom…). Golvet fylls snabbt av durkslag, kastruller etc. Och ibland hittar han något extra bra i lådorna – som … Continue reading

Posted in 2017, Juli 2017, Viktor | Leave a comment

Hotellet vid Kolmården

Så kommer ett sista inlägg från vår resa, nämligen om hotellet. Vi bodde en kvarts biltur från Kolmården, på Villa Fridhem. Ett riktigt bra boende 🙂 . Det var mycket barnvänligt (kanske inte så konstigt med tanke på närheten till Kolmården) … Continue reading

Posted in 2017, Alfred, Juli 2017, Resebloggar, Stockholm/Uppsala/Kolmården 2017, Viktor | 1 Comment

Kolmården

På väg hem från Stockholm/Uppsala så stannade vi till och besökte Kolmården under två dagar. Vi tyckte att Kolmården var ett toppenställe! Först var vi på Bamses Värld: Teater Godiståget Skalmans bilar (titta vem som fick hänga med i baksätet … Continue reading

Posted in 2017, Juli 2017, Resebloggar, Stockholm/Uppsala/Kolmården 2017 | Leave a comment

Alfred och jag i Uppsala

Dagen efter jag åkte tillbaks till Stockholm från Uppsala så åkte jag iväg till Uppsala igen. Denna gången hade jag med Alfred och vi skulle åka och hälsa på Lena. Alfred åker tunnelbana, och sen åkte vi tåg där vi satt på … Continue reading

Posted in 2017, Alfred, Du och jag Alfred, Juli 2017, Resebloggar, Stockholm/Uppsala/Kolmården 2017, Viktor | 1 Comment

Viktor 11 månader

Som jag skrivit tidigare så har Viktor börjat gå själv, strax innan 11-månaders ålder. Han är duktig på att ha balans och tar sig fint från sittande till stående (det kommer jag ihåg att Alfred lärde sig efter han började … Continue reading

Posted in 2017, Juli 2017, Viktor, Viktor fyller månad | 1 Comment

Första natten iväg själv

Den 1:a juli var jag iväg från Viktor för första gången. Jag hade varit lite orolig för detta, men det gick ok ändå, Jimmy klarade att hålla ställningarna med hjälp av vällingflaskan. Jag var på 40-årsfest i Uppsala. Det visade … Continue reading